Starters

Een eigen bedrijf starten
Degene die beslist een eigen bedrijf op te starten, kiest zeker niet de makkelijkste weg. Het is een weloverwogen keuze naar zelfstandigheid, eigen beslissingen en keuzes kunnen maken. Zelf beslissen wat u gaat doen en wie er voor u gaan werken. De keuze van het bedrijf is vaak datgene waar u goed in bent en waar u veel plezier aan beleeft. Dat maakt het starten van een eigen bedrijf ook vaak zo leuk. U kunt u hele hart en ziel er in leggen. Het is een gevoel van grote vrijheid en enthousiasme. En dat velen dat gevoel met u hebben blijkt wel uit de cijfers dat ruim 60.000 mensen per jaar een eigen bedrijf starten of overnemen.

MiBuSo BV helpt u op weg en ontzorgt u bij de belangrijke zaken, het ondernemen!
U volledig storten op uw bedrijf vergt veel tijd en aandacht, zeker op het gebied van administratie, boekhouding en belasting(en). U zult ondervinden dat dit een zijde is van het ondernemen wat veel kennis en tijd in beslag neemt. Veelal weet men de weg niet in de diverse wetten en verplichtingen. Hierin kunnen wij u als starter heel goed bij ondersteunen. Onder de button ‘tips’ vindt u hulpvolle tips en aandachtspunten welke voor u als starter van belang zijn. Tevens kunt u bij MiBuSo BV gebruik maken van onze diensten op maat. MiBuSo BV voert speciale op maat gemaakte paketten speciaal voor de starter. Of u nu een hele kleine boekhouding krijgt/heeft of een uitgebreide, er is altijd een pakket voor u en heel belangrijk voor een goed overzichtelijk tarief, zodat u precies weet waar u maandelijks aan toe bent

Midden- en klein bedrijf

Uw administratie besteedt u graag uit aan een specialist. Dat stelt u in staat u volledig te concentreren op uw kernactiviteiten. Mibuso B.V. kan u op het gebied van ‘administratie’ alles uit handen nemen. Maar ons dienstenaanbod is aanzienlijk breder dan dat. Waarvoor kunt u nog meer bij ons terecht? 

Jaarrekeningen en tussentijdse (kwartaal)overzichten
Wij stellen aan de hand van de financiële administratie de jaarrekeningen en tussentijdse overzichten op, zodat wij u volledig kunnen informeren over de stand van zaken in uw onderneming.

Loonadministraties
Het verzorgen van een juiste loonadministratie is een noodzakelijk maar ingewikkeld karwei. Wij kunnen voor u de algehele loonadministratie alsmede de aangiften loonheffingen verzorgen.

Aangiftebiljetten
• Inkomstenbelasting 
• Vennootschapsbelasting 
• Omzetbelasting 
• Loonheffingen
• Aangiften intracommunautaire leveringen

Ook kunnen wij uw aanslagen inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting 
controleren en verzorgen wij het contact met de Belastingdienst.

Diensten

U als ondernemer wilt bezig zijn met ondernemen, wanneer u een samenwerkingsverband met onze organisatie aangaat, hoeft u alleen nog maar het kasboek en eventueel uw kilometer registratie bij te houden; de rest kunnen wij voor u doen! 

Wij kunnen de volgende diensten verlenen:
• ondersteunen en inrichten van de administratie(s)
• verzorging en verwerking van de financiële administratie(s)
• verzorging en verwerking van salarisadministratie
• samenstellen van de jaarrekening
• het verzorgen van de aangifte voor de omzet, loon, vennootschaps- en inkomstenbelasting
• opstellen, beoordelen en controleren van tussentijdse overzichten
• begeleiding en bespreking van tussentijdse resultaten
• begeleiding bij het opstellen van een ondernemingsplan
• het beheren en aanmanen van uw debiteuren
• het fungeren als backoffice van uw bedrijf
• het detacheren van boekhoudkundig en administratief personeel

Tips & tricks

Planning
Plan je administratie in je werkweek in. Als je elke week je betalingen verricht, je documenten archiveert en je formulieren invult, is de klus minder erg dan dat je op achterstand raakt.

Wees georganiseerd
Beslis of je voor elk soort brief of formulier een aparte ordner wilt gebruiken, of dat je alles per cliënt juist bij elkaar wilt houden. Gebruik in de ordners in elk geval tabbladen.

Papier of digitaal?
Beslis ook of je zoveel mogelijk voor een paperless office gaat, dus zo min mogelijk print en zoveel mogelijk digitaal doet. Doe niet een beetje van dit en een beetje van dat. Wees consequent!

Gooi niets weg!
Vergeet vooral niet om de kosten die je maakt, bij te houden en bewaar alle bonnetjes die er bij horen. De “kosten van verwerving” (van je inkomen) zijn een aftrekpost in de onderneming. Weet je niet goed wat je mag aftrekken, raadpleeg dan Mibuso bv.

Stel niet uit!
Dit is de grootste instinker… Voor je het weet is de stapel uitgestelde administratie hoger dan je lief is. Houd vast aan dat vaste uurtje per week.

Delen

© 2018 Mibuso B.V.